Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Burak Tunca . Foto

Burak Tunca

Universitetslektor

 Burak Tunca . Foto

Amazons etablering i Sverige har fått kritik av experterna men stärkt varumärket bland konsumenterna – Hur går det ihop?

Författare

  • Johan Anselmsson
  • Burak Tunca

Summary, in Swedish

Johan Anselmsson och Burak Tunca på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet har i samarbete med undersökningsföretaget Norstat en vecka efter Amazons lansering i Sverige gjort en uppföljning av vad som hänt sedan en liknande mätning gjordes i september, men då i samband med att spekulationer om Amazons intåg i Sverige tog fart.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2020

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Digital Competences of Swedish Brands. Working report series

Issue

2020:1

Dokumenttyp

Working paper

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Black Friday, Julhandel, Årets julklapp

Aktiv

Published

Projekt

  • Digital Competences of Swedish Brands