Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Daniel Hjort. Foto

Daniel Hjorth

Ulf G. Lindén Professor i estetik och företagets kreativitet, Centrumföreståndare, Centrum för estetik och företagets kreativitet (ABC)

Daniel Hjort. Foto

It's entrepreneurship, not enterprise : Ai Weiwei as entrepreneur

Författare

  • Daniel Hjorth
  • Robin Holt

Summary, in English

We challenge the obvious and easy association of enterprise and entrepreneurship. We do so by arguing that entrepreneurship is inherently social and collective, something that is concealed when held up as example of enterprising behaviour. We use as an illustrative case the Chinese artist Ai Weiwei, an example of entrepreneurship that has little to do with commerce and everything to do with the social nature of creativity. We conclude by equating entrepreneurship to generosity: a social production of possibility from which all opportunities and ventures emerge.

Publiceringsår

2016

Språk

Engelska

Sidor

50-54

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Business Venturing Insights

Volym

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Art
  • Creativity
  • Enterprise
  • Social entrepreneurship

Aktiv

Published

Projekt

  • Aesthetics and Business Creativity

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2352-6734