Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Daniel Hjort. Foto

Daniel Hjorth

Ulf G. Lindén Professor i estetik och företagets kreativitet, Centrumföreståndare, Centrum för estetik och företagets kreativitet (ABC)

Daniel Hjort. Foto

Lessons from Iago : Narrating the event of Entrepreneurship

Författare

  • Daniel Hjorth

Summary, in English

To be able to demonstrate as well as argue for the possibilities of a narrative approach in entrepreneurship studies, this article focuses on some resonance between a story - the 'Toy Story' of Terry Allen's, the Marvel Mustang story - and a passage from Shakespeare's Othello, with particular focus on the character of Iago. I argue that a narrative approach enables us to learn from the ways of Iago when analysing the 'Toy Story'. In particular, we learn that we need to broaden the more conventional focus on opportunity recognition/evaluation/exploitation (and the resource based view) to include the time of opportunity creation. The article demonstrates how this can be done and discusses some consequences for entrepreneurship research.

Publiceringsår

2007-09

Språk

Engelska

Sidor

712-732

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Business Venturing

Volym

22

Avvikelse

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Desire
  • Event
  • Lago
  • Narrating
  • Opportunity creation

Aktiv

Published

Projekt

  • Aesthetics and Business Creativity

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0883-9026