Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Daniel Hjort. Foto

Daniel Hjorth

Ulf G. Lindén Professor i estetik och företagets kreativitet, Centrumföreståndare, Centrum för estetik och företagets kreativitet (ABC)

Daniel Hjort. Foto

On provocation, education and entrepreneurship

Författare

  • Daniel Hjorth

Summary, in English

This essay develops an affect-based theory of entrepreneurial entrepreneurship education, something we summarise in a model of provocationbased entrepreneurial entrepreneurship education (the E3 model). Taking its starting point in an anecdote that illustrates the importance of provocation in processes of learning entrepreneurship, this article responds to previous calls for less economised entrepreneurship education focusing on its creative-relational nature. An affect-based theory of E3 brings together provocation, deterritorialisation (uprooting) and decoding/imagination, which calls for both critique and creativity, and resonates with appreciations of paralogy as driver in learning processes. The implications of this conceptual model of learning entrepreneurship entrepreneurially are discussed, with particular focus on the role of the pedagogue and on the future of learning entrepreneurship.

Publiceringsår

2011

Språk

Engelska

Sidor

49-63

Publikation/Tidskrift/Serie

Entrepreneurship and Regional Development

Volym

23

Avvikelse

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Routledge

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Affect
  • Decoding
  • Deterritorialisation
  • Imagination
  • Paralogy
  • Provocation

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0898-5626