Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Daniel Hjort. Foto

Daniel Hjorth

Ulf G. Lindén Professor i estetik och företagets kreativitet, Centrumföreståndare, Centrum för estetik och företagets kreativitet (ABC)

Daniel Hjort. Foto

Nietzsche as educator

Författare

  • Daniel Hjorth
  • Robin Holt

Redaktör

  • Chris Steyaert
  • Timon Beyes
  • Martin Parker

Summary, in English

Our title is a play on Nietzsche’s Schopenhauer as Educator first published in his essay collection Unfashionable Observations. Within the setting of teaching and studying management practice our chapter is also unfashionable. It argues for a primacy of honesty in feeling in a practice that can encourage the rational selection and manipulation of viewpoints. It argues for cheerful and generous expression in a practice where performance is associated with possession, pre-eminence and competitive advantage, and it argues for a steadfast capacity to question norms and expectations in a practice that values assurance and compliance.

Publiceringsår

2016-06-17

Språk

Engelska

Sidor

107-119

Publikation/Tidskrift/Serie

The Routledge Companion to Reinventing Management Education

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Business Administration

Aktiv

Published

Projekt

  • Aesthetics and Business Creativity

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781317918684
  • ISBN: 9780415727372