jun
Winning the in-store battle: Shopper marketing cases from the shop floor

På detta 60 minuter långa (engelska) webbinarium kommer vi att diskutera de viktigaste resultaten av en ny rapport som utforskar hur FMCG-varumärken kan använda shopper-marketing för att vinna striden i livsmedelsbutiker.
I rapporten Winning the in-store battle diskuteras tre studier inom livsmedelsindustrin från två branscher. Studierna avslöjar att för dagligvaruhandeln är livsmedelsbutiken en utmärkt och effektiv plats inte bara för att sälja produkter utan också för att exponera shoppare för ett varumärke..
Under webbinariet kommer Ulf Johansson (Centrum för Retail Research) och Martin Moström (SRB-Retail House) tillsammans med författarna att prata om varför shopper-marketing inte bara handlar om investeringar utan om ett delat fokus på shopper..
Registrera dig här för att få zoom länken.
Preliminary programme
10:00 Introduction
10:10 Winning the battle of the brands in dairy retail
Ella Martell discuss several challenges to the dessert cheese category. They suggest several innovative strategies for attracting more young consumers in the Swedish market.
10:20 Winning store shelves and customer smiles
Franziska Seifried argues that the key to success for customers seeking to win over shoppers is to understand the customer journey.
10.30 Discussion
Martin Moström & Ulf Johansson talk through the implications for retail managers.
10:45 Q&A
11:00 End
Om evenemanget
Plats:
Online
Kontakt:
info [at] handel [dot] lu [dot] se