Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Jon Bertilsson. Foto.

Jon Bertilsson

Universitetslektor

 Jon Bertilsson. Foto.

Envisioning post-growth marketing : A dystopian-optimist’s guide

Författare

  • Jon Bertilsson
  • Carys Egan-Wyer

Summary, in English

This article introduces a mode of thought called dystopian optimism in response to the question of how critical marketing can be made more optimistic. Dystopian optimism counters both the utopian-optimistic belief that the climate crisis can be solved from within the current growth-capitalist system, and the dystopian pessimism of terminal marketing. We propose degrowth as a means to revitalise critical marketing and argue that theorising alternative marketing forms has performative potential. Additionally, we suggest that the transition to a post-growth society can be
achieved incrementally rather than through radical upheaval and outline practical ways for critical marketing theory to contribute to this transition.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2025-01-17

Språk

Engelska

Sidor

1-1

Publikation/Tidskrift/Serie

Marketing Theory

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Business Administration

Aktiv

Epub

Projekt

  • Retail and anti-consumption

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1741-301X