Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Jon Bertilsson. Foto.

Jon Bertilsson

Universitetslektor

 Jon Bertilsson. Foto.

Reimagining Consumption in the Climate Crisis

Författare

  • Carys Egan-Wyer
  • Jon Bertilsson

Summary, in English

Degrowth promises to make human life on earth sustainable but represents a radical change to the dominant paradigm, in which wellbeing is coupled with consumption. We draw on the idea that imagined futures perform the present, meaning that ecologically sustainable futures may be generated if marketers envision and “sell” them as desirable.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring
  • Centrum för handelsforskning vid Lunds Universitet

Publiceringsår

2024-09-27

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferens - annat

Ämne

  • Business Administration

Conference name

Association for Consumer Research Annual Conference

Conference date

2024-09-26 - 2024-09-28

Conference place

Paris, France

Aktiv

Published

Projekt

  • Centre for Retail Research at Lund University
  • Retail and anti-consumption