Registrering på fristående kurs i ekonomisk historia

Registering på fristående kurs

För att påbörja dina studier krävs att du genomför två steg:

• Tackar ja till din plats via antagning.se
  • Genomför webbregistrering inom utsatt tid

Webbregistrering

Vi använder oss av webbregistrering, vilket innebär att du själv ska registrera dig via Studentportalen för att få behålla din plats på kursen.

För att logga in på Studentportalen använder du dig av ditt studentkonto och lösenord. Webbregistreringen är öppen ca. en vecka före kursstarten.

Inloggning i Ladok – Studentportalen vid Lunds Universitet

Om du är antagen med villkor eller om du av annan anledning inte lyckas registrera dig, kontakta studievagledare [at] ekh [dot] lu [dot] se (studievagledare[at]ekh[dot]lu[dot]se) innan registreringstiden har gått ut.

Studentkonto

Har du tidigare läst en kurs vid Lunds universitet så har du redan ett studentkonto som du ska använda för registrering på en fristående kurs. Är det första gången du läser en kurs vid Lunds universitet så skickas inloggningsuppgifter till dig i samband med att du antagits till kursen.

Vi föredrar att du använder din studentmailadress då problem kan uppstå med andra mailtjänster.

Aktivera ditt studentkonto

Introduktionsmöten, schema och kursinformation

I universitetets schemaläggningssystem – TimeEdit – hittar du tider för den kommande terminens introduktionsmöten och scheman. Notera att tiderna kan komma att uppdateras intill veckorna före kursstart.

Du hittar datum för introduktionsmöten, schema och kursinformation på lärplattformen Canvas. Du loggar in med ditt studentkonto. Schemat kan komma att ändras så gå in och uppdatera kursytan på Canvas kontinuerligt!

Har du inte fått någon introduktionsinformation senast en vecka innan terminsstart kan du höra av dig till expeditionen [at] ekh [dot] lu [dot] se (expeditionen[at]ekh[dot]lu[dot]se)

Expeditionen

Tina Wueggertz
expeditionen [at] ekh [dot] lu [dot] se (expeditionen[at]ekh[dot]lu[dot]se)
Telefon: 046-222 74 75
Rum: Alfa1:2100

Expeditionen är öppen alla vardagar, men alla möten måste förbokas via e-post.