Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Fredrik Andersson. Foto.

Fredrik Andersson

Professor, Prefekt Nationalekonomiska institutionen

Porträtt av Fredrik Andersson. Foto.

Pooling reputations

Författare

  • Fredrik Andersson

Summary, in English

It is shown that there are economics of scope in carrying a reputation, providing a rationale for multi-product firms in the absence of technological or organisational economies. It is also shown that a reputation for producing high quality of an old good may be necessary to introduce and maintain the production of a new good. (C) 2002 Elsevier Science B.V. All rights reserved.

Avdelning/ar

  • Nationalekonomiska institutionen

Publiceringsår

2002

Språk

Engelska

Sidor

715-730

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Industrial Organization

Volym

20

Issue

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Economics

Nyckelord

  • multi-product firms
  • new goods
  • reputation

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0167-7187