Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Black Friday inleder svensk julhandel – och är definitivt här för att stanna

Författare

  • Johan Anselmsson
  • Burak Tunca

Summary, in Swedish

Denna artikel bygger på aktuell internationell forskning samt en webbaserad enkätundersökning i ett samarbete mellan Ekonomihögskolan vid Lunds universitet och intervjuföretaget Norstat.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2020

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Digital Competences of Swedish Brands. Working report series

Issue

2020:2

Dokumenttyp

Working paper

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Black Friday
  • Julhandel
  • Årets julklapp

Status

Published

Projekt

  • Digital Competences of Swedish Brands