Johan Anselmsson
Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen
Svenskarna och Amazon fem månader efter starten – Hur har det gått?
Författare
Summary, in Swedish
Professor Johan Anselmsson och Burak Tunca på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet har i samarbete med undersökningsföretaget Norstat följt svenskars attityder och beteende kopplat till Amazon.se ända sedan augusti 2020 och från lanseringen varje månad intervjuat 1000 svenskar i frågan.
Avdelning/ar
- Företagsekonomiska institutionen
- Marknadsföring
Publiceringsår
2021-05-10
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Digital Competences of Swedish Brands. Working report series
Issue
2021:1
Fulltext
- Available as PDF - 389 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Working paper
Förlag
Ekonomihögskolan, Lunds Universitet
Ämne
- Business Administration
Nyckelord
- e-handel
- attityder till
- amazon
Status
Published
Projekt
- Digital Competences of Swedish Brands