Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Brand Equity and the Brand Value Chain : What it is and How to Use it in Practice

Författare

  • Johan Anselmsson
  • Niklas Bondesson

Redaktör

  • Veronika Tarnovskaya
  • Jon Bertilsson

Summary, in English

Many brand managers have long since established the desired core values for their brand, but are still not sure whether they differentiate themselves enough from their most daunting competitors, and whether their brand actually helps to boost sales of their products. This chapter describes a basic brand equity framework for understanding how brand management can create customer value and shareholder value. The chapter starts by describing a conceptual framework and ends with four concrete issues and one case to demonstrate how the brand value chain can be used.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2017-05-18

Språk

Engelska

Sidor

65-81

Publikation/Tidskrift/Serie

Brand Theories : Perspectives on Brands and Branding

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-44-11624-2