Johan Anselmsson
Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen
Hållbar eller ohållbar – det är frågan? Svenskars magkänsla om hur ohållbara och hållbara varumärken är och hur detta stöds i företagens kommunikation
Författare
Summary, in Swedish
Denna rapport och studie är en pilotstudie som ska mynna ut i två förgreningar eller riktningar. En riktning går mot digital hållbarhet och den andra mot ett större projekt där målsättningen är att utveckla en modell för hur varumärken och företag bakom dessa ska förhålla sig till de 17 globala målen i sin marknadsföring med syfte att bli både hållbara och säljande – dvs hur ska företagen göra för att inte bara agera hållbart, men också för att attrahera konsumenter och investerare genom att göra dessa uppmärksamma på och engagerade i rätt satsningar och rätt företag.
Avdelning/ar
- Företagsekonomiska institutionen
- Marknadsföring
Publiceringsår
2021-06-18
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Digital Competences of Swedish Brands. Working report series
Issue
2021:3
Fulltext
- Available as PDF - 967 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Working paper
Ämne
- Business Administration
Nyckelord
- Hållbarhet
- Hållbarhetsindikatorer
- varumärke
Status
Published
Projekt
- Digital Competences of Swedish Brands