Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Loyalty-based Brand Management

Författare

  • Johan Anselmsson

Redaktör

  • Jon Bertilsson
  • Veronika Tarnovskaya

Summary, in English

As was the case with brand management, the loyalty and relationship perspective first appeared in the 1970s and gained momentum in the 1990s. Loyalty and relationship building are key parts of the dominant brand management models, and in many models, loyalty is the goal of brand building and the ultimate sign of a strong brand. In addition, a customer that is loyal to the brand not only repurchases the same product, but also purchases other or new products launched under the same brand. This chapter highlights the loyalty aspect in some of the most-cited brand management and brand equity models; furthermore, it describes a normative framework for how to build true loyalty to a brand.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2017-05-18

Språk

Engelska

Sidor

83-105

Publikation/Tidskrift/Serie

Brand Theories : Perspectives on brands and branding

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-44-11624-2