Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Amazons etablering i Sverige har fått kritik av experterna men stärkt varumärket bland konsumenterna – Hur går det ihop?

Författare

  • Johan Anselmsson
  • Burak Tunca

Summary, in Swedish

Johan Anselmsson och Burak Tunca på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet har i samarbete med undersökningsföretaget Norstat en vecka efter Amazons lansering i Sverige gjort en uppföljning av vad som hänt sedan en liknande mätning gjordes i september, men då i samband med att spekulationer om Amazons intåg i Sverige tog fart.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2020

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Digital Competences of Swedish Brands. Working report series

Issue

2020:1

Dokumenttyp

Working paper

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Black Friday, Julhandel, Årets julklapp

Status

Published

Projekt

  • Digital Competences of Swedish Brands