Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Lund Digital Trust Survey 2022

Författare

  • Burak Tunca
  • Johan Anselmsson

Summary, in English

The Covid-19 pandemic pushed consumers' reliance on digital services to a whole new level. Today consumers accomplish most of their daily tasks - shopping, working,
maintaining personal relationships - over the Internet. It goeswithout saying, such online interactions require collection of
a large amount of data, which might put consumers at unease.In this survey, our objective is to uncover what "digital trust"
looks like for Swedish consumers today. Among other aspects,we set out to see consumers' perceptions of data privacy and
data sharing, as well as how they view private companies'access to their data.We believe that our findings will be of relevance not only to
marketing practitioners, but also to academics and policy-makers.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring
  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2022

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Rapport

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • digital trust
  • data privacy
  • Digital marketing

Status

Published

Projekt

  • Digital Competences of Swedish Brands