Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Johan Anselmsson

Biträdande prefekt Marknadsföring, Företagsekonomiska institutionen

Porträtt av Johan Anselmsson. Foto.

Of Swedes & Facebook 2022

Författare

  • Burak Tunca
  • Johan Anselmsson

Summary, in English

2022 has not been a good year for Facebook (Meta) so far. The stock price is plunging, the company is still under fire for the extent of misinformation on the platform, and the number of users are decreasing for the first time in the US. Marketing and technology analysts are speculating whether Facebook reached its peak and began losing the competition against other rising platforms like TikTok.

Yet, Facebook is still a big player, especially in Sweden: 7 out of 10 Swedes have used the platform last year. Then what about the perceptions of Facebook in Sweden? Are Swedish consumers still positive towards Facebook? What do they think about the influence of the platform on the society? Why did some of them leave Facebook? This report attempts to answer such questions.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring
  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2022

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Rapport

Förlag

Lund University

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • facebook
  • digital marketing
  • consumer attitudes

Status

Published

Projekt

  • Digital Competences of Swedish Brands