Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträttfoto

Jonas Helgertz

Vicerektor forskning, Docent

Porträttfoto

Parents’ years in Sweden and children’s educational performance

Författare

  • Christopher D. Smith
  • Jonas Helgertz
  • Kirk Scott

Summary, in English

This paper assesses the intergenerational effect of immigrant parents’ incorporation experiences, measured as time in Sweden, on the educational performance of their children, using full Swedish population registry data for 22 cohorts. Employing family fixed-effects, we examine final course grades and national standardized test scores in Swedish and math by parents’ country of origin. Results show a positive effect of parents’ time in Sweden on their children’s performance in Swedish, but not for math performance. These results demonstrate the importance of parents’ linguistic acculturation on their children’s educational performance. Jel codes: I21, J15, J62

Avdelning/ar

  • Centrum för ekonomisk demografi
  • Ekonomisk-historiska institutionen

Publiceringsår

2016-12-01

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

IZA Journal of Migration

Volym

5

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • International Migration and Ethnic Relations

Nyckelord

  • Family fixed-effects
  • Immigrant incorporation
  • Intergenerational mobility
  • Second generation
  • Years since migration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2193-9039