Anna Jonsson
Universitetslektor
Publikationer
Visar av publikationer. Sorterade efter år och sen titel.
Engaging in Societal Collaboration Through Reflexivity : Experiences from a Cross-Disciplinary Pilot Course for Faculty
Anna Jonsson, Eugenia Perez Vico, Diamanto Politis
(2024) Innovation, Technology, and Knowledge Management , p.11-32
Del av eller Kapitel i bokMetaphors we supervise by
(2024)
BokEmbracing the academic–practice gap : Knowledge collaboration and the role of institutional knotting
Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2023) Management Learning
Artikel i tidskriftInitiating and anchoring an academic course on societal collaboration: A story about 'someotherism' and a need for reflexivity
Anna Jonsson, Perez Vico Eugenia, Diamanto Politis
(2023) Scandinavian Journal of Public Administration, 27 p.75-98
Artikel i tidskriftComplexity offering opportunity : Mutual learning between Zhejiang Geely Holding Group and Volvo Cars in the post-acquisition process
Anna Jonsson, Jan Erik Vahlne
(2023) Global Strategy Journal, 13 p.700-731
Artikel i tidskriftDe unga gör helt rätt när de stämmer staten
Christina Moberg, Hervé Corvellec, Anders Lindroth, Manuela Isacson, Linn Nilsson, et al.
(2022) Aftonbladet
TidningsartikelCommunicating science through competing logics and a science-art lens
Anna Jonsson, Axel Brechensbauer, Maria Grafström
(2022) Journal of Science Communication, 21 p.1-23
Artikel i tidskriftAcademia and society in collaborative knowledge production towards urban sustainability : several schemes—three common crossroads
Mikael Klintman, Anna Jonsson, Maria Grafström, Petra Torgilsson
(2022) Environment, Development and Sustainability
Artikel i tidskriftEn berättelse om organisering
Maria Grafström, Anna Jonsson, Oline Stig, Lars Strannegård
(2022)
BokExploring digitalisation at IKEA
Johan Hagberg, Anna Jonsson
(2022) International Journal of Retail & Distribution Management, 50 p.1-18
Artikel i tidskriftUnboxing knowledge in collaboration between academia and society : A story about conceptions and epistemic uncertainty
Anna Jonsson, Maria Grafström, Mikael Klintman
(2022) Science and Public Policy, 49 p.583-597
Artikel i tidskriftIKEA: Expanding in Russia
Ulf Elg, Anna Jonsson, Veronika Tarnovskaya
(2022) International Marketing , p.515-520
Del av eller Kapitel i bokOrganizational dischronization: On meaning and meaninglessness, sensemaking and nonsensemaking
Mats Alvesson, Anna Jonsson
(2022) Journal of Management Studies, 59 p.724-754
Artikel i tidskriftÖkad samverkanskompetens inom universitet och högskolor : Lärdomar från utvecklingen av ett kurskoncept
Anna Jonsson, Diamanto Politis, Eugenia Perez Vico
(2021)
BokKunskapssamverkan: Mellan elfenbenstorn och marknadstorg
Anna Jonsson, Maria Grafström, Mikael Klintman
(2021) Samhällets långsiktiga kunskapsförsörjning 1-8
BokRethinking science communication: reflections on what happens when science meets comic art
Anna Jonsson, Maria Grafström
(2021) Journal of Science Communication, 20 p.1-16
Artikel i tidskriftÖkad samverkanskompetens inom universitet och högskolor: Utveckling och test av ett kurskoncept
Eugenia Perez Vico, Anna Jonsson, Diamanto Politis
(2021)
WebbpublikationEfterlysning: Samtal om samverkan som bygger på kunskap
Anna Jonsson, Eugenia Perez Vico, Diamanto Politis
(2021) Curie
Artikel i tidskriftA Researcher’s Reflexive Note and Call for Collaborative Learning
Anna Jonsson
(2021) Current Practices in Workplace and Organizational Learning , p.1-17
Del av eller Kapitel i bokThe role of epistemic signalling in transdisciplinary knowledge production : Examples from the field of sustainable water management
Mikael Klintman, Maria Grafström, Anna Jonsson
(2020) Scores rapportserier
RapportAtt nå bortom grupptänkandet – ett konststycke!
Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2020) Organisation & Samhälle, 2020
Artikel i tidskriftAtt nå bortom grupptänkandet – ett konststycke!
Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2020) Organisation & Samhälle, 2020 p.10-14
Artikel i tidskriftFrån folkbildning till kunskapsproduktion
Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2020) Ledning och (sned-)styrning i högskolan , p.219-242
Del av eller Kapitel i bokSamverkan: Om konsten att veta och skapa tillsammans
Anna Jonsson
(2020) I Pallas Athenas huvud. Hundra år av humaniora , p.171-178
Del av eller Kapitel i bokWhen fiction meets theory: Writing with voice, resonance, and an open end
Maria Grafström, Anna Jonsson
(2020) Dialogues in Critical Management Studies, 4 p.113-129
Del av eller Kapitel i bokProfessional blinders? The novel as an eye-opener in organizational analysis
Maria Grafström, Anna Jonsson
(2019) Culture and Organization, 25 p.146-158
Artikel i tidskriftKunskap mellan elfenbenstorn och marknadstorg
Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2019) Kampen om kunskap : akademi och praktik , p.1-18
Del av eller Kapitel i bokKampen om kunskap : Akademi och praktik
Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2019)
BokEn kamp bortom torg och torn
Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2019) Kampen om kunskap : akademi och praktik , p.159-166
Del av eller Kapitel i bokSamverkansjakten: Kanske är vi bara kloka tillsammans
Anna Jonsson
(2019) Kampen om kunskap : akademi och praktik , p.41-49
Del av eller Kapitel i bokThe bumpy road to exercising leadership : Fragmentations in meaning and practice
Mats Alvesson, Anna Jonsson
(2018) Leadership, 14 p.40-57
Artikel i tidskriftSamverkan i ropet. Hur förväntas vi nå ut med vår forskning?
Anna Jonsson
(2018) Är det någon konst att vara akademiker? Ett symposium om Academic skills , p.55-62
Del av eller Kapitel i bokRetail digitalization : Implications for physical stores
Johan Hagberg, Anna Jonsson, Niklas Egels-Zandén
(2017) Journal of Retailing and Consumer Services, 39 p.264-269
Artikel i tidskriftUniversity-society collaboration on the agenda : The rhetoric of expectations
Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2017)
Konferens - annatEn berättelse om organisering
Maria Grafström, Anna Jonsson, Oline Stig, Lars Strannegård
(2017)
BokSamverkan bortom torghandel och elfenbenstorn
Maria Grafström, Anna Jonsson, Mikael Klintman
(2016) Tidningen Curie , p.1-3
Artikel i tidskriftThe Influence of a Retail Firm’s Geographic Scope of Operations on Its International Online Sales
Daniel Tolstoy, Anna Jonsson, Dharam Deo Sharma
(2016) International Journal of Electronic Commerce, 20 p.293-318
Artikel i tidskriftLedarskap, ledarskap.... men inget lärande?
Anna Jonsson
(2016) Organisation & Samhälle, 2016
Artikel i tidskriftDragons with Horsepower : Learning about the Internationalization Process of Emerging Market Firms
Anna Jonsson
(2016) Value Creation in International Business : Volume 1: An MNC Perspective. , p.363-381
Del av eller Kapitel i bokAmbidexterity as a dynamic capability in the globalization of the multinational business enterprise (MBE) : Case studies of AB Volvo and IKEA
Jan-Erik Vahlne, Anna Jonsson
(2016) International Business Review, 26 p.57-70
Artikel i tidskriftNär ledarskapet krackelerar
Mats Alvesson, Anna Jonsson, Stefan Sveningsson, Robert Wenglén
(2015)
BokIntroduktion: Välkommen till efterfesten!
Sara Eldén, Anna Jonsson
(2014) Efter festen: Om konsten att utvecklas från doktor till docent , p.21-36
Del av eller Kapitel i bokIKEA: Entering Russia
Ulf Elg, Anna Jonsson, Veronika Tarnovskaya
(2014) International Marketing 4th edition , p.529-533
Del av eller Kapitel i bokEn integrationist? JaVIsst!
Anna Jonsson
(2014) Hela vetenskapen! : 15 forskare om integrerad forskning , p.91-100
Del av eller Kapitel i bokKreattraktiVItet : Om lärande arbetsplatser för ständig förnyelse och hållbar framgång, eller, Om önskan att få ett pris ur Kungens händer.
Anna Jonsson
(2014) Supplement till Sydsvenska Medicinhistoriska Sällskapets årskrifter, 2014 p.91-112
Del av eller Kapitel i bokBeyond knowledge management : understanding how to share knowledge through logic and practice
Anna Jonsson
(2013) Knowledge Management Research & Practice, 13 p.45-58
Artikel i tidskriftTrue Partnership as True Learning : Knowledge Sharing within Mannheimer Swartling
Anna Jonsson
(2013)
BokKnowledge management
Anna Jonsson, Fredrik Tell
(2013) Management : an advanced introduction , p.75-106
Del av eller Kapitel i bokA thematic analysis of research on global sourcing and international purchasing in retail firms
Anna Jonsson, Daniel Tolstoy
(2013) International Journal of Retail & Distribution Management, 42 p.56-83
Artikel i tidskriftThe package logic: A study on value creation and knowledge flows
Magnus Johansson, Anna Jonsson
(2012) European Management Journal, 30 p.535-551
Artikel i tidskriftFörändringsarbete ur ett ledarskapsperspektiv: Utmaningar och möjligheter för genusarbete vid Ekonomihögskolan i Lund
Anna Jonsson, Mikael Klintman, Oksana Mont
(2012) Ledarutvecklingsprogram för kvinnor och män vid Lunds Universitet 2010-2011 , p.57-77
Del av eller Kapitel i bokInternational expansion through flexible replication: Learning from the internationalization experience of IKEA
Anna Jonsson, Nicolai J. Foss
(2011) Journal of International Business Studies, 42 p.1079-1102
Artikel i tidskriftBringing In Knowing In Practice : The Paradox of Sharing and Using Best Practices Within The IKEA World
Anna Jonsson
(2010) Beyond Knowledge Management : sociomaterial and sociocultural perspectives within management research , p.37-56
Del av eller Kapitel i bokHow to Maintain a Process Perspective on Retail Internationalization: The IKEA Case
Anna Jonsson
(2010) European Retail Research , p.27-49
Del av eller Kapitel i bokIKEA: Entering Russia
Ulf Elg, Anna Jonsson, Veronika Tarnovskaya
(2010) International Marketing , p.584-587
Del av eller Kapitel i bokA transnational perspective on knowledge sharing : Lessons learned from IKEA's entry into Russia, China and Japan
Anna Jonsson
(2008) International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 18 p.17-44
Artikel i tidskriftChallenges to knowledge sharing across national and intra-organizational boundaries. Case studies of IKEA and SCA Packaging
Anna Jonsson, Thomas Kalling
(2008) Knowledge Management Research and Practice, 5 p.161-172
Artikel i tidskriftA transnational perspective on knowledge sharing : Lessons learned from IKEA's entry into Russia, China and Japan
Anna Jonsson
(2008) International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 18 p.17-44
Artikel i tidskriftThe impact and outcome of knowledge sharing: A study of IKEA´s efforts to (re-)enter the Japanese market
Anna Jonsson
(2008)
KonferensbidragKnowledge sharing at micro level: A participant observation at IKEA in Japan
Anna Jonsson
(2007) Lund Institute of Economic Research Working Paper Series, 2
Working paperThe learning paradox: An observation of knowledge sharing at IKEA Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragA transnational perspective on retail internationalization: Lessons learnt from IKEA´s entry into China, Russia and Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragA transnational perspective on knowledge sharing: Lessons learnt from IKEA´s entry into Russia, China and Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragIn search for orientation: A case study of IKEA´s efforts to enter international markets
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragChallenges to knowledge sharing across national and intra-organizational boundaries : Case studies of IKEA and SCA Packaging
Anna Jonsson, Thomas Kalling
(2007) Knowledge Management Research and Practice, 5 p.161-172
Artikel i tidskriftKnowledge Sharing Across Borders - A Study in the IKEA World
Anna Jonsson
(2007) Lund Business Press, 97
DoktorsavhandlingA transnational perspective on retail internationalization: Lessons learnt from IKEA´s entry into China, Russia and Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragA transnational perspective on retail internationalization: Lessons learnt from IKEA´s entry into China, Russia and Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragThe impact and outcome of knowledge sharing: A study of IKEA´s efforts to (re-)enter the Japanese market
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragIKEA´s efforts to (re-)enter the Japan: The impact and outcome of knowledge sharing
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragThe learning paradox: An observation of knowledge sharing at IKEA Japan
Anna Jonsson
(2007)
KonferensbidragChallenges to knowledge sharing across national and intra-organizational boundaries : Case studies of IKEA and SCA Packaging
Anna Jonsson, Thomas Kalling
(2007) Knowledge Management Research and Practice, 5 p.161-172
Artikel i tidskriftKnowledge and knowledge sharing in retail internationalization : IKEA's entry into Russia
Anna Jonsson, Ulf Elg
(2006) International Review of Retail Distribution & Consumer Research, 16 p.239-256
Artikel i tidskriftKnowledge and knowledge sharing in retail internationalization : IKEA's entry into Russia
Anna Jonsson, Ulf Elg
(2006) International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 16 p.239-256
Artikel i tidskriftChallenges to knowledge sharing across national and intra-organizational boundaries: A comparison of IKEA and SCA Packaging
Anna Jonsson
(2006) Lund Institute of Economic Research Working Paper Series
Working paperInstitutional Challenges to Knowledge Sharing Across National and Intra-Organisational Boundaries. Case Studies of IKEA and SCA
Anna Jonsson, Thomas Kalling
(2006) [Host publication title missing]
KonferensbidragInstitutional challenges to knowledge sharing across national and intra-organizational boundaries; Case studies of IKEA and SCA
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragKnowledge, Organizational Context and Institutional Forces: Knowledge Sharing in IKEA and SCA
Anna Jonsson, Thomas Kalling
(2006)
KonferensbidragReplication as a strategy for retail internationalization - challenges to knowledge sharing: A case study of IKEA
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragA transnational perspective on knowledge sharing in retail internationalization: case studies of IKEA´s entry into Russia, China and Japan
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragIKEA - A transnational retailer. Paper accepted for AMS Retail Conference
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragA knowledgebased analysis of internationalization: A qualitative case study of IKEA
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragReplication as strategy for internationalization; A case study of IKEA
Anna Jonsson
(2006)
KonferensbidragRetail internationalization and the role of knowledge sharing - the case of IKEA´s expansion into the Russian market
Anna Jonsson
(2005)
KonferensbidragRetail internationalization and the role of knowledge sharing: A qualitative case study of IKEA´s expansion into the Russian market
Anna Jonsson
(2005)
KonferensbidragKnowledge and knowledge sharing in retail internationalization: IKEA's entry into Russia
Anna Jonsson, Ulf Elg
(2005)
Konferensbidrag