Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Anna Jonsson . Foto

Anna Jonsson

Universitetslektor

Anna Jonsson . Foto

Handelns digitalisering : Undran inför framtidens affärer

Redaktör

  • Johan Hagberg
  • Anna Jonsson

Summary, in Swedish

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut.

I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering.

Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2016

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9789144116808