Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Mats Urde . Foto

Mats Urde

Universitetslektor

 Mats Urde . Foto

Brand Orientation – A Strategy for Survival

Författare

  • Mats Urde

Summary, in English

This was the first international article on brand orientation.

Brand orientation is defined and related to other orientation.

The article is also an early fore runner within the field of corporate branding. The relation between product brands and corporate brands is discussed with the Nicorette / Pharmacia case study.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen
  • Institutet för Ekonomisk forskning

Publiceringsår

1994

Språk

Engelska

Sidor

18-32

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Consumer Marketing

Volym

11

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Emerald Group Publishing Limited

Ämne

  • Economics and Business

Nyckelord

  • Brand orientationBrand strategyCorporate branding

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0736-3761