Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sofia Ulver. Foto.

Sofia Ulver

Docent

Sofia Ulver. Foto.

Comparing Preferences towards Multiracial Advertising in Sweden and the US-Exploration through Eye-Tracking

Författare

  • Sayaka Osanami Törngren
  • Emi Moriuchi
  • Caroline Adolfsson
  • Marcus Nyström
  • Sofia Ulver

Summary, in Swedish

Avdelning/ar

  • Humanistlaboratoriet
  • Marknadsföring

Publiceringsår

2020-11-18

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Genealogy

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

MDPI AG

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • race
  • marketing
  • advertising
  • consumers
  • Eye-tracking
  • racial preference
  • multicultural advertisement
  • Sweden
  • US
  • eye-tracking

Aktiv

Published

Projekt

  • The Multicultural Imaginary

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2313-5778