Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Erik Wengström. Foto.

Erik Wengström

Studierektor forskarutbildning, Nationalekonomiska institutionen, Professor

Porträtt av Erik Wengström. Foto.

How does communication affect beliefs in one-shot games with complete information?

Författare

  • Tore Ellingsen
  • Robert Östling
  • Erik Wengström

Summary, in English

This paper experimentally studies unilateral communication of intentions in eight different two-player one-shot normal form games with complete information. We find that communication is used both to coordinate and to deceive, and that messages have a significant impact on beliefs and behavior even in dominance solvable games. Nash equilibrium and cognitive hierarchy jointly account for many regularities, but not all of the evidence. Sophisticated sender behavior is especially difficult to reconcile with existing models.

Avdelning/ar

  • Nationalekonomiska institutionen

Publiceringsår

2018-01-01

Språk

Engelska

Sidor

153-181

Publikation/Tidskrift/Serie

Games and Economic Behavior

Volym

107

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

0899-8256

Ämne

  • Economics

Nyckelord

  • Cheap talk
  • Noncooperative game theory
  • Pre-play communication

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0899-8256