Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Erik Wengström. Foto.

Erik Wengström

Studierektor forskarutbildning, Nationalekonomiska institutionen, Professor

Porträtt av Erik Wengström. Foto.

Price competition, level-k theory and communication

Författare

  • Erik Wengström

Summary, in English

This paper analyzes communication in a price competition game using the level-$k$ theory of bounded rationality. The level-k analysis predicts prices to be higher with communication than without. Our experimental evidence lends support to the view that communication affects subjects in a way that is compatible with the level-k model, indicating that people lie in order to fool other players that they believe do less thinking. Moreover, the results indicate that the predictive power of the level-k model does crucially depend on the possibility for high level players to form homogenous beliefs about the behavior of the level-0 players

Publiceringsår

2008

Språk

Engelska

Sidor

1-15

Publikation/Tidskrift/Serie

Economics Bulletin

Volym

3

Issue

66

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Economics Bulletin

Ämne

  • Economics

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1545-2921