Umberto Fiaccadori. Foto

Umberto Fiaccadori

Universitetsadjunkt

Umberto Fiaccadori. Foto

The Case About Fruity Inc. : A transition from small orchard to pan-European fruit business

Fallet Fruity Inc. : En förvandling från en liten fruktträdgård till ett paneuropeiskt fruktföretag

• Odd Steen
  • Umberto Fiaccadori

Detta fall handlar om en liten, tysk familjeverksamhet inom frukt som expanderar sin verksamhet till att sälja och distribuera fruktkorgar i flera länder inom EU. Flera olika typer av förändringar sker och företaget behöver arbeta med sin strategi, organisation, verksamhetsarkitektur och sina stödsystem. I fallet skall studenterna arbeta på en planerings- och modellnivå och inte implementera något IT-system.

• Institutionen för informatik

• Business Administration